1. OFERTA DZIAŁAŃ REALIZOWANA NA TERENIE PORADNI
Spotkania odbędą się po zebraniu grupy minimum 10 osobowej
O liczbie dzieci/młodzieży uczestniczących w spotkaniu decyduje prowadząca
|
OFERTA DZIAŁAŃ SKIEROWANA DO NAUCZYCIELI, SPECJALISTÓW
|
PROWADZĄCA
|
TEMATY SPOTKAŃ
|
TERMIN/LICZBA SPOTKAŃ
|
K. Bagrowska
M. Gordon
M. Kołodziejczyk
W. Tomaszewska |
Sieć współpracy i samokształcenia logopedów
z przedszkoli i szkół |
wg ustalonego harmonogramu
|
K. Szyszka
K. Bajor
|
Sieć współpracy i samokształcenia pedagogów
i psychologów z przedszkoli i szkół |
wg ustalonego harmonogramu
|
K. Szyszka
|
Punkt konsultacyjny dla nauczycieli uczniów
z mutyzmem |
wg potrzeb
|
M. Kołodziejczyk
M. Gordon
K. Bagrowska
|
Praca z uczniem z afazją
|
październik/ listopad 2022
|
D. Czosnowska
A. Krzywińska - Dolla
|
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia i jej właściwa organizacja
|
październik 2022
|
Pracownicy pedagogiczni poradni
|
Punkt konsultacyjny dla nauczycieli i specjalistów szkolnych
*konieczne wcześniejsze zgłoszenie telefoniczne
w sekretariacie poradni *konsultacje mogą odbywać się telefonicznie |
wg potrzeb
|
OFERTA DZIAŁAŃ SKIEROWANA DO RODZICÓW
|
TEMATY SPOTKAŃ
|
TERMIN
|
|
M. Kołodziejczyk
|
Po co logopeda dzieciom, które jeszcze nie mówią? – czynniki kształtujące prawidłowy rozwój mowy dziecka od pierwszych miesięcy życia – prelekcja dla rodziców małych dzieci oraz przyszłych rodziców |
luty 2023
|
I. Pufal
|
Szkoła dla rodziców |
wg ustalonego harmonogramu
|
M. Zarzycka
W. Grajczak |
Wskazówki do pracy z dziećmi z ASD |
kwiecień 2023
|
M. Zarzycka | Ratunku! Moje dziecko nie potrafi skupić uwagi – wskazówki dla rodziców dzieci z obniżoną koncentracją uwagi i nadruchliwością |
wg ustalonego harmonogramu
|
OFERTA DZIAŁAŃ SKIEROWANA DO DZIECI I MŁODZIEŻY
|
ODBIORCY
|
TEMATY SPOTKAŃ
|
PROWADZĄCA
|
TERMIN
|
5-6 latki
|
Grupa TUS |
A. Wiśniewska
|
wg ustalonego harmonogramu
|
SP kl. I-III
|
Grupa TUS
|
W. Grajczak
M. Zarzycka
|
wg ustalonego harmonogramu
|
SP kl. IV-VI
(I półrocze) SP kl. VII - VIII
(II półrocze) |
Grupa TUS
|
K. Bajor
D. Czosnowska
|
wg ustalonego harmonogramu
|
SP kl. I-VI
|
Akcja integracja – kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych, wspieranie procesu adaptacji i integracji społecznej uczniów oraz wzmacnianie odporności psychicznej
|
D. Czosnowska
A. Krzywińska-Dolla
|
wg ustalonego harmonogramu
|
Dzieci 5-6 lat
|
Zimowe zajęcia sensoryczne
|
W. Grajczak
M. Zarzycka
|
Ferie zimowe
|
Dzieci 2-3 lata | Logosensoryka |
M. Kołodziejczyk
K. Bagrowska |
Ferie zimowe
|
Dzieci 5-6 lat | Zabawy ruchowe |
A. Wiśniewska
|
Ferie zimowe
|
SP kl. I-III | Zajęcia ruchowe | K. Gil | Ferie zimowe |
SP kl. I-III | Gry i zabawy rozwijające arytmetykę i liczenie | A. Krzywińska-Dolla D. Czosnowska |
Ferie zimowe |
SP kl. II-III | Na Cyber- Zachodzie- zajęcia dotyczące korzystania z internetu |
I. Pufal
|
Ferie zimowe
|
2. OFERTA DZIAŁAŃ REALIZOWANA NA TERENIE
PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ, PLACÓWEK |
OFERTA DZIAŁAŃ SKIEROWANA DO NAUCZYCIELI I SPECJALISTÓW
|
PROWADZĄCA
|
TEMATY SPOTKAŃ/FORMA
|
CZAS TRWANIA SPOTKAŃ
|
I. Pufal
|
Metody aktywizujące w pracy z uczniem – warsztaty
|
120 min
|
D. Czosnowska
A. Krzywińska-Dolla
|
Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole – szkolenie
|
60 min
|
K. Szyszka
|
Jak pracować z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym w szkole – szkolenie
|
60 min
|
OFERTA DZIAŁAŃ SKIEROWANA DO RODZICÓW
|
PROWADZĄCA
|
TEMAT SPOTKANIA/FORMA
|
CZAS TRWANIA SPOTAKANIA
|
K. Bajor
|
„Czym skorupka za młodu nasiąknie…” –
o nauce dobrych nawyków i rozwoju emocjonalnym dziecka w wieku przedszkolnym – prelekcja |
45 min
|
M. Gordon
|
Perspektywy rozwoju mowy dziecka we współczesnym świecie. Rola rodziców w wychowaniu kompetentnych językowo i komunikacyjnie dzieci – prelekcja
|
45 min
|
A. Wiśniewska
|
Jak przygotować siebie i dziecko na pójście do przedszkola/rozpoczęcie nauki w szkole podstawowej – warsztaty
|
30 min
|
I. Pufal
|
Kształtowanie właściwych zachowań dzieci –
prelekcja dla rodziców dzieci przedszkolnych
i uczniów młodszych klas SP |
45 min
|
I. Pufal
|
Pomoc przy odrabianiu zadań domowych.
Motywowanie do nauki – prelekcja dla rodziców uczniów starszych klas SP
|
45 min
|
M. Kołodziejczyk
|
Czy to już wada wymowy? O prawidłowościach rozwoju mowy dziecka i jego zaburzeniach – prelekcja
|
45 min
|
K. Bagrowska | Jak rozwijać mowę dziecka w domu? – prelekcja |
45 min
|
K. Gil | Wady postawy – jak pomóc dziecku? – prelekcja | 45 min |
OFERTA DZIAŁAŃ SKIEROWANA DO DZIECI I MŁODZIEŻY
|
GRUPA ODBIORCÓW
|
TEMAT SPOTKANIA/FORMA
|
PROWADZĄCA
|
CZAS TRWANIA SPOTKANIA
|
Przedszkole
|
Przesiewowe badania słuchu i wzroku (Platforma do badań zmysłów)
|
A. Wiśniewska
W. Grajczak
|
w zależności od liczby dzieci
|
Przedszkole
|
Przesiewowe badania logopedyczne
|
M. Kołodziejczyk
K. Bagrowska
M. Gordon
W. Tomaszewska |
w zależności od liczby dzieci
|
Przedszkole
|
Z muchą na luzie ćwiczymy buzię; gimnastyka buzi i języka - zajęcia grupowe
|
K. Bagrowska
|
45 minut
|
Przedszkole
|
Z muchą świat zwiedzamy i opowiadamy – zabawy rozwijające u dzieci umiejętności opowiadania i wyobraźni |
M. Gordon
|
60 minut
|
Przedszkole | Jeże na kaloryferze – łamańce językowe dla przedszkolaków | M. Gordon | 45 minut |
Przedszkole | Opowiem Ci bajkę – zajęcia z elementami bajkoterapii i grafomotoryki |
A. Krzywińska-Dolla | 45 minut |
Przedszkole
6 latki |
Poznajemy Internet – zajęcia grupowe | J. Spendel | 60 min |
SP kl. I
|
Badania przesiewowe ryzyka dysleksji
|
D. Czosnowska
A. Krzywińska-Dolla
|
w zależności od liczby dzieci
|
SP kl. I-III
|
Metody radzenia sobie z trudnymi emocjami – warsztaty
|
B. Lewandowska
|
45 min
|
SP kl. I-III | Nasze zmysły - jak dzieci o różnych niepełnosprawnościach odbierają świat – warsztaty |
K. Berent W. Grajczak
|
45 minut |
SP kl. VI-VIII | Wysil mózg- zajęcia warsztatowe doskonalące spostrzeganie i koncentrację uwagi | B. Lewandowska | 45 minut |
SP kl. VI-VII | Jak sobie radzić z presją rówieśników? – warsztaty | I. Pufal | 45 min |
SP kl. VII-VIII
Szkoła ponadpodstawowa
|
Nastaw siebie na cel – zajęcia edukacyjne
|
K. Bajor
|
45 minut
|
SP kl. VII-VIII
Szkoła ponadpodstawowa
|
Krok w dorosłość – wartości, cele, relacje - zajęcia edukacyjne
|
K. Bajor
|
45 minut
|
SP kl. VII-VIII
|
Budowanie pewności siebie – warsztaty, które uzmysławiają jaki jest wpływ ideału piękna promowanego przez media na samoocenę młodych ludzi
|
K. Bajor
|
45 minut
|
Szkoła ponadpodstawowa
|
Metody autokreacji jako sposób zintegrowania grupy - warsztaty dla młodzieży
|
A. Wiśniewska
|
45 min
|
WYDARZENIE
|
PROWADZĄCY
|
TERMIN
|
Powiatowy konkurs profilaktyczny: „Dbam
o zdrowie psychiczne” dla uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych |
I. Pufal
A Krzywińska-Dolla
|
Wrzesień 2022
|
Europejski Dzień Logopedy
|
K. Szyszka
M. Kołodziejczyk
M. Gordon
K. Bagrowska
W. Tomaszewska |
Marzec 2023
|
Światowy Tydzień Mózgu
|
K. Bajor
K. Gil
B. Lewandowska
W. Tomaszewska |
Marzec 2023
|
Światowy Dzień
Świadomości Autyzmu |
K. Berent
W. Grajczak
M. Zarzycka
A. Wiśniewska |
Kwiecień 2023
|
Tydzień Świadomości Dysleksji
|
D. Czosnowska
A. Krzywińska-Dolla
K. Szyszka
|
Październik 2022
|
Dzień Otwarty
|
K.Gil
A. Wiśniewska
K. Bagrowska
M. Zarzycka
M. Gordon |
10.05.2023
godz. 14.00 – 17.00 |
Innowacja pedagogiczna „Oswoić afazję”
|
M. Gordon
|
cały rok szkolny
|
Innowacja pedagogiczna „Wyciszanki – Grupowe zajęcia dla dzieci 6-cio letnich z cechami nadpobudliwości psychoruchowej i deficytami uwagi” |
W. Grajczak
M. Zarzycka |
cały rok szkolny |
- Oferta Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej jest realizowana na pisemny wniosek zainteresowanych;
- Zapotrzebowania z przedszkoli, szkół i placówek na działania realizowane na ich terenie przyjmujemy do 28 października 2022r.
- Wniosek należy złożyć w sekretariacie poradni.
- O wyznaczonym terminie spotkania zostaną Państwo poinformowani telefonicznie lub e-mail.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY
DYREKTOR
i GRONO PEDAGOGICZNE
PPP-P w ZŁOTOWIE
Pliki do pobrania